OM &AMPLIFY

&AMPLIFY er din medspiller, når du vil forstærke dit projekt eller idé. 

We Listen, Give Advice 

& Amplify. 

&AMPLIFY tilbyder personlig rådgivning og professionel sparring til kunstnere, iværksættere og virksomheder.

Vi hedder &AMPLIFY, fordi vi arbejder med alt det, der skal til for at du kan skrue op for din karriere, projekt eller ide. Sammen finder vi ud af, hvordan det kan blive forstærket på en bæredygtig og holdbar måde.

&AMPLIFY er et "og" på din vej. En tilføjelse, det ekstra der skal til, for at du kan flytte dig fra status quo og hen til dit drømmemål. Vi er en uafhængig medspiller, der lytter og fintuner, og hjælper dig med at forstærke det, du i forvejen er god til.

&AMPLIFY tilbyder også foredrag og workshops, ligesom Johannes Dybkjær Andersson, der står bag &AMPLIFY, også står til rådighed som udviklingskonsulent.

Foto: chris1million
Foto: chris1million

Bred erfaring fra medie- og musikbranchen

&AMPLIFY er startet af Johannes Dybkjær Andersson, der gennem de sidste 20 år har arbejdet med over 400 kunstnere og kreative iværksættere, såsom:

The Minds of 99, MØ, Mew, Benjamin Hav/Benal, Pil, Fallulah, Simon Kvamm og Peter Sommer/De Eneste To, Katinka, Pernille Rosendahl, Patina, Per Vers og Thomas Dydahl.

Johannes Dybkjær Andersson har en bred erfaring fra medie- og musikbranchen, hvor han bl.a. har været Kreativ Udviklingsleder på DR P3, CEO, Creative Director & Founding Partner i det kreative musikbureau Volume, samt A&R og International Marketing Manager i Sony Music.

Johannes Dybkjær Andersson er derudover en efterspurgt foredragsholder og har de seneste +10 år talt på store internationale konferencer som MaMa i Paris, Canadian Music Week, Music And Media i Finland, Eurosonic i Holland og ved en lang række danske arrangementer såsom Folkemødet og SPOT+.

Den røde tråd i hans karriere er evnen til at skabe kreativ udvikling, strategi og samarbejder, der skaber værdi – uanset om det er for organisationer som Danmarks Radio, i globale partnerskaber mellem kunstnere og virksomheder som MØ og Microsoft eller for talenter, der som The Minds of 99 er blevet store stjerner.

Johannes Dybkjær Andersson har i flere år været rådgiver hos Bandakademiet, hvor han har arbejdet med talentudvikling i regi af Karrierekanonen.

Han er derudover tilknyttet Rytmisk Musikkonservatorium, DR Talentholdet, Autor, KODA, Royalties m.m. som underviser og rådgiver.

CV – Johannes Dybkjær Andersson

DR P3. Kreativ Udviklingsleder

I 2021 og 2022 stod Johannes bag udviklingen af 'Den Strategiske Retning for P3 Musik.' Han var også involveret i udviklingen af P3 Guld-formatet og var rådgiver for Talentholdet.

2019-2022

VOLUME. CEO, Creative Director og co-founder

Som partner i Gazellevirksomheden og det kreative bureau Volume, stod han bl.a. bag internationale partnerskaber mellem MØ og Microsoft, samt MEW og B&O; for udviklingen af Tuborg Musikhjælp; og var kreativt ansvarlig for Roskilde Festivals kampagne Orange Together, der blev udviklet i samarbejde med Red Barnet m.fl. og som vandt en international award.

2012-2019

SONY MUSIC. A&R, International Marketing Manager 

Her var han ansvarlig for kampagner med Beyoncé, AC/DC og Bob Dylan m.fl., og arbejdede med artister som bl.a. Sebastian og Thomas Dybdahl.

2008-2012

Rytmisk Musikkonservatorium

Underviser, censor, vejleder og tidl. medlem af Aftagerpanelet

KarriereKanonen

Jurymedlem i KarriereKanonen og rådgiver hos Bandakademiet.

Manager

Tidligere manager for bl.a. Mew og Hymns From Nineveh

Talentudvikling, der virker

En af hovedforfatterne til rapporten 'Talentudvikling, der virker,' skrevet i samarbejde med Marianne Fruergaard/Bandakademiet.

'GOTCH'

Initiativtager til det nye projekt 'GOTCH' (arbejdstitel) målrettet det øverste talentlag af kvindelige kunstnere i dansk musik som en del af arbejdet og rapporten 'Kvinderne i Musikken.'

Musiker

Skabende og udøvende musiker og har spillet +500 koncerter i Europa – senest som trommeslager i bandet Ring Them Bells, tidligere aktiv i Lampshade og RebekkaMaria.

Foto: chris1million
Foto: chris1million

Jeg tror på kunsten og kulturens værdi...

... Og jeg arbejder benhårdt for at give kunstnere de bedste odds for succes. Jeg tror på, at vi gør samfundet en tjeneste, når vi hjælper kunstnere og kreative med at lykkes. Et samfund uden kultur er et samfund, der ikke er værd at leve i.

Det motiverer mig at gøre en forskel for andre og være med til at opbygge en kunstners professionelle karriere. Det er en fantastisk følelse at hjælpe et talent på vej og synliggøre et mål langt ude i horisonten – og hjælpe dem med at nå derhen. Jeg elsker at være den, der kan give håb og være den ballast, der skal til, for at de selv tør tro på, det kan lykkes.

Uafhængig rådgivning skaber en sundere branche
Jeg mener, at alle kreative burde få professionel, uafhængig rådgivning. I elitesport har sportsudøverne altid en coach tilknyttet, og det samme har erhvervsledere. Men med kunstnere har vi en opfattelse af, at man skal kunne alting selv. Også selvom kunstnerne er under et helt enormt pres. 

Jeg vil gerne slå et slag for, at uafhængige rådgivere bliver en normal del af kulturlivet. Jeg er overbevist om, at det i sidste ende vil være med til at skabe en mere bæredygtig kultur og en sundere branche.

Et trygt rum
Jeg har oplevet, hvor stort et pres der kan være på skabende kunstnere, og det bliver der ikke skabt bedre kunst af. Jeg er stor tilhænger af managere, agenter og pladeselskaber, men der er en stor værdi i også at få rådgivning fra nogen, der ikke tænker på billetsalg og procenter. Hvis man først er presset, kan det være en dårlig idé at rådføre sig med nogen, der skal tjene penge på én.

Derfor er det afgørende med et trygt rum og en uvildig rådgiver, der ikke er bandkammeraterne, produceren, manageren eller en A&R, som er der for at tjene penge på dig. De hjælper dig ikke nødvendigvis med at trække stikket, når du bliver for presset – det kan nogen gange være lettere i et uvildigt sparringsrum.

- Johannes Dybkjær Andersson, rådgiver og founder af &AMPLIFY