FOREDRAG & WORKSHOPS
&LIFY tilbyder forskellige foredrag og workshops, der tager udgangspunkt i vores arbejde med kunstnere og kreative iværksættere, talentudvikling og partnerskaber.
Johannes Dybkjær Andersson, der står bag &LIFY, er en efterspurgt foredragsholder, og i de seneste +10 år, har han talt på store konferencer som MaMa i Paris, Canadian Music Week, Music And Media i Finland, Eurosonic i Holland og ved en lang række store danske arrangementer såsom Folkemødet og SPOT+.
Et foredrag kan skræddersyes, så det passer til jeres behov.
Emnerne kan både være relevante for udøvende musikere og kunstnere såvel som andre, der gerne vil lade sig inspirere af de kreative fag.
Kontakt os for nærmere info og priser.
Foredrag m/u workshop: At fejre er at lede
Hvordan leder du dit kreative projekt og dit team – uden tydeligt mandat
- Hvordan er det at være soloselvstændig kreativ?
- Hvad kan du gøre noget ved – og hvordan?
- 4-punktsplan for ledelse som kreativ: CASE-metoden
- Ledelsesstrategier
- Fejring som værktøj
- Strategisk tilgang til at gå ind og ud af hhv. det skabende rum og ledelsesrummet (og alle de andre rum, man skal udfylde som soloselvstændig kreativ)
- Peer to peer-modeller
Foredrag m/u workshop: Hemmeligheden bag et hit
Hvordan gør du din gode sang, bog, podcast osv. til noget, som får et publikum?
- Hvorfor kan det godt betale sig at sætte farten ned?
- Hvordan fungerer hjernen og kunders adfærd ift. at opdage noget nyt
- Tilgangen: 'En Sang Er Altid Ny For Dem, Der Hører Den Første Gang'
- Cases med Patina, Beyoncé, The Minds of 99, Sitrekin
- AMPLIFY-metoden til at planlægge og lancere et produkt, så det har større chance for at blive et hit
- Arbejdsgange og set up
Workshop med oplæg: Å til A-metoden
Hvordan starter du godt ud i dit liv som kreativ? Eller næste skridt? Hvordan laver du vision, strategi og karriereplan?
Hvorfor giver det mening for kreative at tænke baglæns?
- Visionsøvelse
- Strategiøvelse
- Forretningsplan
- Fremtidsjeg-metode: Tal med dit fremtidsjeg
- 7/3-modellen: Hvordan kan jeg tænke mit kreative virke realistisk, bæredygtigt og positivt?
- Påfuglemetoden: hvordan navigerer jeg mellem kunstnervirket, kommunikation og forretning
Foredrag: Kreative partnerskaber
Målgruppe: Virksomheder og organisationer, men også skabende og udøvende kunstnere og iværksættere.
Hvordan kom bandet MEW, tech-virksomheden Microsoft og fans i hele verden til at samarbejde? Og hvordan transmitterede Sundhedsstyrelsen live fra en hjerne på Orange Scene under en Phlake-koncert?
Kreativ udvikling sker ofte i partnerskaber, og til dette foredrag fortæller Johannes Dybkjær Andersson om en række af de kreative projekter og kommercielle samarbejder, han stod bag som creative director hos Volume.
Kom med ind i maskinrummet og bliv inspireret af MØ, MEW, Microsoft, IBM, Red Barnet, Bang & Olufsen og The National.
Udtalelser
Mark Kühn, Skråen, Aalborg
Johannes oplæg i forbindelse med Band Battle indeholdt let forståelige metoder og nye perspektiver til at kunne forbedre sit virke som artist. Det var til stor inspiration for forløbets deltagere. Udbredelsen af denne know-how og uvildig vejledning er enormt vigtig for vækstlaget. Opkvalificering af de opgaver, der ligger ved siden af selve musikken, er en stor mangelvare, da man ikke møder den naturligt i noget uddannelsessystem og som ofte bliver det baseret på learning-by-doing.
Jeanette Reutzer, Direktør for Fonden Filmtalent
Johannes er uden tvivl en kæmpe kapacitet på sit felt og leverede et virkelig spændende, inspirerende og kompetent oplæg med overraskende mange paralleller til talentarbejdet i filmbranchen.
Mette Bjørneboe Peters, Koda
Ad flere omgange har jeg arbejdet med Johannes Dybkjær Andersson i forbindelse med at formidle brancheviden og gode råd til karrierestrategi videre til Kodas medlemmer. Johannes har med sin mangeårige erfaring og unikke indsigt i musikbranchen været garant for en dybt professionel og motiverende rådgivning og er dertil en samarbejdspartner, der altid får behov og indhold til at gå op i en højere enhed. Han får min varmeste anbefaling.